Co powinno charakteryzować smary do układów centralnego smarowania?
Redakcja - 31 maja, 2022Wśród wielu rodzajów smarów technicznych znaleźć możemy ich specjalne wersje przeznaczone do obsługi układów centralnego smarowania, w jakie wyposażone są różne kategorie maszyn i pojazdów. Takie układy służą automatycznemu rozprowadzaniu smaru, dzięki czemu oszczędzamy czas i minimalizujemy ryzyko zatarcia ruchomych części. Dobrym przykładem smarów do układów centralnego smarowania są litowe smary Fuchs oraz ich nowoczesne, syntetyczne odpowiedniki z dodatkiem mydła litowego.
Półpłynna konsystencja
Jednym z podstawowych wyróżników smarów do układów centralnego smarowania jest ich półpłynna konsystencja. Dzięki temu litowy smar Fuchs lub podobny produkt dowolnie innej marki może być w prosty sposób rozprowadzony po całym układzie przy pomocy specjalnych pomp i elastycznych przewodów, które zwykle mają dość mały przekrój. Zastosowanie gęstego smaru utrudni lub wnętrz uniemożliwi przepływ, a tym samym nie zda egzaminu w urządzeniach z układem centralnego smarowania. Litowe smary Fuchs dostępne są w różnych klasach konsystencji, również w klasie NLGI-2. smary tej klasy mogą być wykorzystywane w układach smarowania natryskowego (układy wykorzystywane m.in. przy smarowaniu łańcuchów).
Stabilność w szerokim zakresie temperatur stosowania
Ważną właściwością nowoczesnych smarów Fuchs do układów centralnego smarowania jest zdolność do zachowania jednolitej konsystencji i pożądanego, stabilnego poziomu lepkości w szerokim zakresie temperatur stosowania, od temperatur minusowych po przekraczające wartość 100 stopni Celsjusza. Takie właściwości mają m.in. syntetyczne smary Fuchs z dodatkiem mydła litowego i antykorozyjnych modyfikatorów. Dzięki zdolności do utrzymywania jednorodnej konsystencji w niskich i wysokich temperaturach stosowanie tego typu smarów w układach centralnego smarowania jest bardzo bezpieczne. Takie smary nie zapychają przewodów i nie powodują nadmiernego obciążenia pomp. Za sprawą substancji przeciwdziałających utlenianiu i korozji ich stosowanie ma również zbawienny wpływ na stan techniczny eksploatowanych maszyn lub pojazdów.
Smary do układów centralnego smarowania powinny charakteryzować się przede wszystkim luźną konsystencją i dużą stabilnością niezależnie od panującej temperatury. W przypadku smarów Fuchs do układów centralnego smarowania, w ich składzie znajdziemy również różnego rodzaju modyfikatory i dodatki, w tym substancje antykorozyjne i przeciwutleniające. Dzięki nim smary przez dłuższy czas zachowują swoje podstawowe właściwości i skutecznie zabezpieczają powierzchnie trące przed zużyciem.
Archiwa
- kwiecień 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- grudzień 2023
- listopad 2023
- wrzesień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2023
- maj 2023
- kwiecień 2023
- marzec 2023
- luty 2023
- styczeń 2023
- grudzień 2022
- listopad 2022
- wrzesień 2022
- sierpień 2022
- lipiec 2022
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- marzec 2022
- luty 2022
- styczeń 2022
- grudzień 2021
- listopad 2021
- październik 2021
- wrzesień 2021
- styczeń 2021
- grudzień 2020
- listopad 2020
- wrzesień 2020
- sierpień 2020
- czerwiec 2020
- maj 2020
- kwiecień 2020
- marzec 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |